Un tren CFR a fost nevoit să dea înapoi după ce a „ratat” gara în care trebuia să oprească

Un tren CFR Călători „a ratat” gara în care trebuia să oprească și a fost nevoit să dea înapoi. Incidentul nu a rămas fără urm[ri, trenul InterRegio Suceava-București ajungând să aibă o întârziere de două ore față de ora la care ar fi trebuit să ajungă la destinație.

Sep 8, 2023 - 14:36
Sep 8, 2023 - 16:01
Urmărește-ne peGoogle news
Un tren CFR a fost nevoit să dea înapoi după ce a „ratat” gara în care trebuia să oprească
Imagine cu caracter ilustrativ

Un tren CFR Călători a depășit gara, fără să oprească, la 15 km de Suceava, vineri dimineața, scrie publicația Club Feroviar. 

Potrivit sursei citate, trenul IR 1752 a plecat din Suceava la ora 8.52, vineri dimineață, iar 11 minute mai târziu ar fi trebuit să oprească la Verești (15 km de Suceava). Se pare că trenul nu a reușit să oprească în gară, depășind-o, după care garnitura a dat cu spatele, revenind în stație.

Pe portalul infofer.ro, trenul figurează că ar fi staționat la Verești peste 100 de minute, părăsind stația la ora 10.53.

Trenul a mai acumulat întârzieri și după aceea, plecând din Bacău la 12.46 (în loc de 10.45), cel mai probabil urmând să ajungă la București în jurul orei 17.00.

Reprezentanții CFR Călători nu au comentat incidentul până în prezent. În timp ce unele surse au menționat un defect al locomotivei pe partea de frânare, alte surse au susținut că frânarea a fost imposibilă din cauza unor scurgeri de ulei de rapiță dintr-o cisternă pe calea ferată, mai scrie publicația citată mai sus.

Astfel de incidente nu sunt însă singulare. În data de 31 august 2023, pe raza Regionalei CFR Craiova, trenul IR 1597 operat de CFR Călători a trecut prin stația Olteni fără să oprească, cu toate că avea oprire prin livret. Trenul s-a oprit în câmp, după depășirea incintei stației Olteni.

Nu este singurul incident de acest fel. Pe 9 iunie 2023, trenul de călători R 5007 nu a oprit în stația Chitila, deși ar fi trebuit, potrivit graficului de circulație. După câțiva kilometri, mecanicul de locomotivă al SNTFC CFR Călători și-a dat seama de greșeală, așa că a oprit și probabil a așteptat instrucțiuni. Ulterior a băgat locomotiva „în marșarier”, ca să bifeze și acea oprire, dând cu spatele.