Audi nu va mai produce mașini cu motoare diesel și benzină din 2033 - Din 2026 vor lansa doar mașini electrice
Producătorul german de automobile, Audi, a declarat marți că va opri producția de mașini diesel și pe benzină până în 2033, ca parte a unui pivot la nivel de industrie către mașini electrice mai ecologice.
"Audi este gata să facă mișcarea sa decisivă și puternică în era electrică", a declarat CEO-ul Markus Duesmann într-un comunicat.
Începând cu 2026, Audi intenționează să lanseze doar noi modele de mașini complet electrice, în timp ce „elimină treptat” producția de motoare cu ardere internă până în 2033.
Cu toate acestea, cererea puternică din China i-ar putea vedea pe partenerii locali ai Audi în continuare să fabrice mașini cu motoare cu combustie după 2033, a adăugat el.
Producătorii de masini de pretutindeni varsă sume uriașe în trecerea către vehiculele alimentate cu baterii, în timp ce promovează acreditări verzi într-o lume din ce în ce mai preocupată de schimbările climatice.
În Europa, tranziția a fost accelerată parțial din cauza reglementărilor europene mai stricte privind poluarea și a scandalului de trișare a emisiilor „dieselgate” descoperit la Volkswagen, părintele Audi, în 2015.
Duesmann a spus că Audi lansează anul acesta mai multe modele electrice noi decât modelele diesel sau pe benzină.
Până în 2025, marca cu patru inele își propune să aibă peste 20 de modele e în gama sa.
Duesmann a mai spus că Audi va continua să lucreze pentru a-și îmbunătăți motoarele cu ardere internă până la final pentru a asigura o eficiență mai mare.
„Ultimul motor cu ardere internă al Audi va fi cel mai bun pe care l-am construit vreodată”, a spus el.
Compania mamă Audi, Volkswagen, a anunțat o ofensivă electronică la începutul acestui an, spunând că va cheltui 46 miliarde EUR (aproximativ 4,08,120 milioane de euro) în următorii cinci ani pentru a domina piața globală a mașinilor electrice.
Grupul cu 12 mărci a promis să înființeze șase fabrici de baterii în Europa până la sfârșitul deceniului, ca parte a impulsului, sperând să reducă dependența de furnizorii asiatici ai componentei cheie din mașinile electrice.
Între timp, pionierul mașinilor electrice, Tesla, construiește o „gigafabrică” lângă Berlin, care își propune să producă aproximativ 500.000 de vehicule pe an inițial.
Anunțul Audi vine în timp ce producătorii de automobile din întreaga lume se angajează să devină electrici în următorii ani.
BAIC, unul dintre cei mai mari producători auto din China, a declarat că va elimina treptat vânzările de vehicule pe benzină până în 2025, la fel ca și britanicul Jaguar.
Volvo suedez intenționează să vândă doar modele electrice din 2030, urmat de gigantul american General Motors din 2035.
Producătorul Mercedes-Benz Daimler intenționează să elimine treptat motoarele cu ardere internă până în 2039, rivalul german Volkswagen urmărind anul 2040.