Meta lansează un abonament pentru Facebook și Instagram în Uniunea Europeană - Cât trebuie să plătească lunar utilizatorii conform noului proiect
Meta, compania controlată de Mark Zuckerberg, lansează un abonament plătit care va elimina reclamele de pe Facebook și Instagram. Serviciul va fi disponibil la nivelul Uniunii Europene.

Serviciul "ads-free" va fi oferit pentru aproximativ 9,99 euro lunar pentru web/desktop sau 12,99 euro/lunar pe iOS și Android, potrivit unui comunicat al companiei Meta publicat luni, 30 octombrie.
„Luăm în considerare spiritul și scopul reglementărilor europene în curs și ne angajăm să le respectăm”, scriu oficialii Meta în comunicatul care anunță noul abonament.
Meta spune că va continua să ofere acces gratuit la produsele sale pentru persoanele care nu doresc să plătească. Compania spune că experiența pentru utilizatorii care nu plătesc nu se va schimba, iar instrumentele sale existente pentru anunțuri vor rămâne disponibile.
Abonamentul fără reclame va fi disponibil numai pentru persoanele de peste 18 ani din UE, SEE și Elveția. Se va aplica inițial pentru toate conturile Facebook și Instagram conectate, dar Meta va percepe în cele din urmă un plus pentru conturile conectate. Începând cu 1 martie 2024, va exista o taxă suplimentară de 6 EUR pe web sau 8 EUR pe iOS și Android pentru fiecare cont conectat. Compania spune că atâta timp cât cineva rămâne abonat, datele sale nu vor fi folosite pentru direcționarea anunțurilor.
Meta pare să dezvolte un plan separat pentru utilizatorii adolescenți. Compania a declarat pentru The Wall Street Journal că va înceta temporar să mai afișeze reclame adolescenților din Europa începând cu 6 noiembrie. Nu există detalii despre cât va dura experimentul. Meta a refuzat să comenteze pentru presa de specialitate proiectul pauzei de publicitate.
Compania scrie în postarea pe blog că „crede într-un internet susținut de anunțuri” și încadrează noul abonament exclusiv ca un produs derivat pentru a respecta reglementările europene.
Totuși, este un produs pe care mulți l-au cerut. Produsele Facebook vă urmăresc pe internet și apoi vizează reclame în funcție de comportamentul dvs. Acum, vom vedea câți oameni sunt cu adevărat dispuși să plătească pentru a scăpa de privirea lui - și neplăcerea reclamelor non-stop din feedul lor Instagram.