Viaductul din Hunedoara, un loc spectaculos dar și locul mai multor tragedii - Ultima victimă, o tânără care a căzut de la 25 de metri

O tânără a murit după ce s-ar fi aruncat de pe viaductul Luncoiu, din județul Hunedoara, Viaductul construit pe calea ferată Deva Brad, dezafectată de peste două decenii, a fost locul mai multor tragedii.

Iun 15, 2023 - 14:24
Urmărește-ne peGoogle news
Viaductul din Hunedoara, un loc spectaculos dar și locul mai multor tragedii - Ultima victimă, o tânără care a căzut de la 25 de metri
Foto: Adevărul

Miercuri, o tânără s-a aruncat de pe viaductul Luncoiu (video), aflat la intrarea în Brad dinspre Deva, deasupra Drumului Național 76. O anchetă are loc pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs tragedie.

„Poliția Municipiului Brad a fost sesizată despre faptul că o tânără in vârstă de 24 de ani, din municipiul Brad, s-ar fi aruncat de pe podul-viaduct de deasupra DN76, decedând. Cadavrul tinerei a fost preluat de medicii legiști în vederea efectuării necropsiei, în cauză nefiind suspiciuni privind comiterea vreunei fapte penale. Polițiștii continuă cercetările în vederea stabilirii circumstanțelor și a cauzelor care au determinat decesul tinerei. Pe durata efectuării cercetării la fața locului, traficul rutier a fost restricționat pe ambele sensuri de mers (în intervalul orar 12:45 - 13:30)”, a declarat Bogdan Nițu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara.

De-a lungul timpului, viaductul spectaculos construit pentru calea ferată Deva Brad, dezafectată în anii ’90, a fost locul mai multor tragedii. Unii localnici s-au aruncat de pe el, în timp ce alții au fost găsiți decedați în pădurea din vecinătatea lui.

Printre victime a fost și o elevă de 16 ani, din Brad, care s-a spânzurat în 2010, lângă viaduct, după ce a lăsat un bilet de adio în care mărturisea dragostea pentru unul dintre dascălii ei.

Viaductul Luncoiu de la intrarea în municipiul Brad a fost construit în perioada 1939 – 1946, când mii de oameni au muncit la primul dintre cele trei tronsoane ale căii ferate Deva – Brad, un sector de circa șase kilometri între Brad – Luncoiu de Jos.

Alături de români, în primii ani ai războiului mondial, la construcția viaductului au muncit prizonieri de război sovietici, dar și evrei obligați la „munca de folos obștesc”, potrivit documentelor de arhivă din anii ´40.

Viaductul Luncoiu a fost clădit din opt bolţi de beton armat în plin centru, de 20 de metri deschidere, are 217 metri lungime şi este construit în curbă şi contracurbă cu rază de 300 de metri. El serveşte ca pasaj inferior pentru şoseaua Deva - Brad, deasupra căreia se ridică la circa 25 de metri.

Trenurile au circulat pe viaductul de la Brad până în anul 1997, când o alunecare de teren de câteva zeci de metri a dus la închiderea definitivă a circulației feroviare pe calea ferată Deva Brad, construită în cinci decenii și inaugurată pe întreaga distanță de circa 40 de kilometri, în 1987.

În anii următori, calea de rulare de pe viaduct a fost luată, împreună cu traversele, iar monumentul a fost abandonat.

„Mulți turiști opresc sub viaduct și apoi urcă pe el pentru a face fotografii. De aici se deschide o priveliște impresionantă spre Brad și Luncoiu”, relata un localnic.

Recent, autoritățile din Brad au propus amenajarea unei piste de biciclete pe viaductul Luncoiu, investiție care urma să fie realizată cu finanțări externe, dacă administrațiile locale din Brad și comunele învecinate, aflate pe traseul fostei căi ferate, reușeau să-l preia în administrare. Acest lucru nu a mai fost realizat, iar planurile de amenajare a viaductului au rămas blocate.

Viaductul Luncoiu a rămas una dintre construcţiile emblematice ale fostei căi ferate Deva – Brad, dar și un loc al tragediilor. Se află la circa cinci kilometri de gara Brad, una dintre cele mai apreciate clădiri de epocă din Ţăra Zarandului, iar până la el călătorii pot ajunge pe jos, cu bicicletele, sau chiar cu maşinile de teren, pe vechiul terasament. De asemenea, pot urca pe potecile versanţilor care îl înconjoară.

Sursa: Adevărul