Asociația Pro Infrastructură, despre șoferii care circulă pe contrasens pe autostradă: Să fie cercetați pentru tentativă de omor

Mai mulți șoferi au fost filmați zilele trecute circulând pe contrasens pe Autostrada Soarelui, iar Asociația Pro Infrastructură cere autorităților ca circulaţia pe contrasens pe autostrăzi sau pe alte drumuri cu sepatoare de sens să fie asimilată tentativei de omor, deoarece pune grav în pericol viaţa participanţilor la trafic. De asemenea, asociaţia cere amenzi mai mari pentru depăşirea vitezei maxime cu mai mult de 50 km/h, trecerea pe roşu sau conducere sub influența alcoolului.

Iul 29, 2021 - 12:04
Iul 29, 2021 - 16:27
Urmărește-ne peGoogle news
Asociația Pro Infrastructură, despre șoferii care circulă pe contrasens pe autostradă: Să fie cercetați pentru tentativă de omor

Mai multe mașini au fost filmate în ultimele zile pe contrasens pe diverse autostrăzi din România.

Administratorii Asociației ProInfrastructura au o serie de recomandări pentru înăsprirea sancțiunilor care să-i vizeze pe șoferii care încalcă grav legislația rutieră.

"Săptămâna trecută mai mulți șoferi au intrat pe contrasens intenționat pe Autostrada A2. Credem cu tărie că acest gest este unul criminal și trebuie pedepsit ca atare de codul penal, nicidecum cu suspendarea permisului câteva luni și o amendă modică.

Considerăm că a intra pe contrasens cu bună știință pe un drum de viteză cu separație de sens este o faptă care trebuie asimilată celor de tentativă de omor pentru că pune grav în pericol viața participanților la trafic.

Din păcate nu doar această faptă este prea blând sancționată de codul rutier și de legea penală, legislație care și așa nu întotdeauna este pusă în aplicare!

Solicităm autorităților responsabile înăsprirea semnificativă a amenzilor și/sau a sancționării penale și pentru alte fapte care pun siguranța oamenilor pe drum în mare pericol: depășirea vitezei maxime cu mai mult de 50 km/h, trecerea pe roșu, șofatul în stare de ebrietate, depășirea pe linie continuă, neacordarea de prioritate la trecerea de pietoni, ca să enumerăm doar câteva.

Suntem realiști însă: acest demers este foarte greu de pus în practică deoarece nu există voință politică și nici măcar o largă colaborare, înțelegere și presiune din partea șoferilor și a societății în ansamblul ei în acest sens", se arată în postarea pe Facebook a celor de la Pro Infrastructura.