Fost ministru de Interne: „Ministrul Bode trebuie chemat urgent în Parlament, să explice lista crescândă de probleme la nivelul MAI și să spună ce va face pentru a recredibiliza structurile Ministerului”

Europarlamentarul Dragoş Tudorache, fost ministru de Interne în Guvernul Cioloş, consideră că reacția conducerii MAI după accidentul rutier din Sectorul 1, în care un poliţist a lovit cu maşina două fete care traversau pe trecerea de pietoni, iar una a murit, este „inadecvată”. Potrivit acestuia, Lucian Bode trebuie chemat de urgenţă în Parlament să explice lista crescândă de probleme la nivelul MAI și să spună ce va face pentru a recredibiliza structurile Ministerului.

Ian 15, 2022 - 12:48
Ian 15, 2022 - 12:50
Urmărește-ne peGoogle news
Fost ministru de Interne: „Ministrul Bode trebuie chemat urgent în Parlament, să explice lista crescândă de probleme la nivelul MAI și să spună ce va face pentru a recredibiliza structurile Ministerului”
Foto: Facebook/ Guvernul României
Potrivit fostului ministru de Interne, „s-au adunat foarte multe întrebări la care ministrul de Interne datorează societății un răspuns imediat. Iar politic, ministrul Bode trebuie invitat urgent în Parlament pentru a explica felul în care își înțelege Ministerul misiunea sa de a aplica legea.”
Dragoș Tudorache a trecut în revistă o parte dintre probleme de imagine din MAI:
„1. Incidentul de ieri a lăsat în urmă un copil ucis, altul grav rănit, două familii distruse și o comunitate revoltată, pe bună dreptate, de comportamentul oamenilor legii. Mi se par de-a dreptul sinistre atitudinea și reacțiile polițistului vinovat și cele ale colegilor săi după accident. Modul în care s-au comportat denotă o lacună serioasă de educație și pregătire profesională și o lipsă totală de empatie la adresa vieții concetățenilor lor. La fel de inadecvată a fost și reacția conducerii Ministerului de Interne post factum și aș vrea să vedem care sunt măsurile luate și care sunt primele răspunsuri referitoare la această situație.
2. Reacția inadecvată a autorităților din cadrul Ministerului de Interne față de accidentul rutier din Sectorul 1 din București nu este prima de acest gen și vă reamintesc incidente deosebit de grave care au avut loc în ultimii ani în Caracal, Galați, Argeș sau Botoșani, unde polițiștii și personalul calificat al Ministerului de Interne au dovedit că nu fac față situațiilor pe care le au de gestionat, au demonstrat o evidentă inadecvare cu fișa postului și au pus în pericol prin comportamentul lor viața cetățenilor care ar fi avut nevoie de ajutorul lor. Mai mult, lipsa lor de pregătire și dezinteresul față de profesie au dus la pierderi de vieți omenești niciodată justificate de către conducerea Ministerului de Interne. Această conducere ar fi trebuit să prezinte de multă vreme un plan de redresare a problemelor structurale create de efectele Legii Oprea, care a trimis la pensie mii și mii de cadre calificate ale MAI.
3. Seria neagră a Jandarmeriei, o instituție a Ministerului care, la un moment dat, s-a bucurat de mare încredere în rândul populației - și pe bună dreptate. De câțiva ani, însă, Jandarmeria fie acționează abuziv, așa cum a făcut-o în 10 august, fie își abandonează pur și simplu misiunea, așa cum o face atunci când în fața jandarmilor apar bandele de huligani ai AUR. A dispărut la asaltul Parlamentui de către cei de la AUR, când ambasadorii unor state au fost scoși prin subsolul clădirii, și a făcut-o din nou, astăzi, când nu a dorit să intervină în timpul asaltului huliganilor AUR asupra primăriei din Timișoara. Pentru niciunul dintre incidentele respective, începând cu violențele din 10 august și terminând cu abandonarea propriei misiuni din ultimele luni, Ministerul de Interne nu a oferit niciodată vreo explicație.
4. Un alt exemplu care îmi ridică mari semne de întrebare de ceva vreme este cazul de la Arad, explozia controlată a unei mașini în plină zi, în mijlocul orașului. Cum e posibil ca după atât timp să nu existe nicio explicație oficială, măcar într-un raport public de progres pe care poliția și ministerul să le prezinte public cetățenilor care ar trebui să știe că structurile statului sunt acolo pentru a-i apăra pe ei și nu pentru a proteja interese ale unor grupări mafiote?
5. Tot un eșec este și ceea ce se întâmplă la frontiera de nord a țării, acolo unde traficanții de țigări (și cine mai știe ce altceva) trec pe sub nasul și radarele poliției de frontieră. Nu a explicat încă nimeni din conducerea Ministerului ce vor face pentru a intercepta avioanele de mici dimensiuni care intră ilegal în spațiul nostru aerian. Începe să semene cu liniștea așternută după cazul tonelor de cocaină din Deltă, cele care au trecut nevăzute de unul dintre cele mai complexe sisteme de supraveghere a frontierei maritime de care beneficiază poliția de frontieră, pe care statul român și UE au cheltuit câteva sute de milioane de euro.”
Ministrul Bode trebuie chemat de urgență în Parlament să explice această listă crescândă de probleme la nivelul MAI. Și să ne convingă, pe noi toți, ce va face pentru a recredibiliza structurile Ministerului”, a scris Dragoș Tudorache în finalul mesajului său.