Firmele de curierat, obligate să raporteze ANAF detalii despre persoanele care au plătit la livrare produsele comandate online - Proiect OUG

Firmele de curierat ar urma să raporteze ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs (la livrare) pentru produsele comandate online, conform unui proiect de OUG aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de miercuri.

Mai 18, 2022 - 13:18
Urmărește-ne peGoogle news
Firmele de curierat, obligate să raporteze ANAF detalii despre persoanele care au plătit la livrare produsele comandate online - Proiect OUG
Foto: imagine cu caracter ilustrativ

În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar, organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca și particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate”, se arată în documentul citat de Hotnews.ro.

Informații transmise:

  • numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
  • datele de identificare a expeditorului;
  • numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
  • adresele de expediție respectiv livrare;
  • contravaloarea bunului livrat.

Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat, după împlinirea acestui termen.

Furnizorul de servicii poștale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central.

Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.