Aeroportul Tuzla va avea un punct de trecere vamală

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în proiect să deschidă un punct de trecere a frontierei de stat şi un biroul vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, conform unui proiect lansat în dezbatere pe site-ul ministerului.

Aeroportul Tuzla va avea un punct de trecere vamală
arhivă

SC Regional Air Services SRL a solicitat Ministerului Transporturilor demararea procedurii pentru certificarea Aeroportului Tuzla ca aeroport deschis traficului aerian internaţional, pentru a se permite desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi eficienţă a unor activităţi de transport cu elicopterele a personalului spre/dinspre platforme şi nave de foraj maritim poziţionate în afara apelor teritoriale româneşti.   

Ministerul Transporturilor a aprobat certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla, urmând ca ordinul să intre în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Ulterior certificării, administratorul Aeroportului Tuzla a întocmit şi transmis anual tuturor entităţilor care au reprezentanţi în comisia de evaluare un raport de autoevaluare privind modul de respectare a condiţiilor care au stat la baza certificării.

„Pentru că deschiderea unui punct de vama şi frontieră reprezintă o investiţie substanţială, care pune presiune asupra bugetului public, statul român şi Regional Air Services – aeroport Tuzla dezvoltă un parteneriat prin care să rezolve acest impediment şi să asigure totodată cele mai bune condiţii de acces şi trafic pe calea aerului. Astfel, nivelul de siguranţă şi securitate în privinţa accesului persoanelor va fi îmbunătăţit, lucru care nu poate decât să bucure pe toată lumea“, conform reprezentanţilor Regional Air Services.  

Absenţa unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui birou vamal pentru traficul internaţional de călători şi mărfuri pe Aeroportul Tuzla scade interesul operatorilor aerieni din turism şi a proprietarilor de aeronave medii şi mici faţă de zona de sud a litoralului, impune tranzitarea pasagerilor prin alte puncte vamale, ceea ce presupune dezavantaje economice, de timp şi de siguranţă pentru aceştia (lungirea traiectului de zbor, creşterea costurilor operaţionale şi diminuarea coeficientului de siguranţă prin scăderea rezervei de combustibil). 

În cazul călătoriilor offshore apar dezavantaje suplimentare, precum ocolirea poligonului de trageri sol-aer CAP MIDIA şi a zonei combinatului Petrochimic MIDIA-NĂVODARI, costurile aferente implementării procedurilor offshore într-o altă locaţie, inexistenţa dotărilor pentru mentenanţă costumelor de supravieţuire, utilizarea dificilă a echipamentelor de radiocomunicaţii şi multe altele, conform unui comunicat de presă Regional Air Services.  

Constanţa este al doilea oraş din ţară că mărime şi este deservit, în partea de nord, de aeroportul Mihail Kogălniceanu – care este focalizat pe traficul de avioane mari, dar şi militare şi de Tuzla, care deserveşte zona de sud şi este focalizat pe traficul mic şi mediu şi care va funcţiona că un racord cu ţări de interes turistic precum Turcia, Grecia sau Bulgaria.

„Deschiderea unui punct de vama şi frontieră este impusă de existenţa unei cereri motivate de piaţă, iar lipsa acestei facilităţi ar fi un instrument de presiune împotriva aeroportului şi o formă de şantaj economic, pe care statul român nu şi-o poate asumă în condiţiile democraţiei“, se mai arată în comunicat.

Adevărul.ro