Ucrainenii au deschis o nouă cale ferată la graniță - Dezastru pe partea română: Trenul inaugural a trecut pe sub cabluri ridicate de un muncitor cu prăjina

Ucraina a deschis miercuri, 22 februarie, o cale ferată la granița cu România, iar primul tren a trecut granița și a ajuns în gara de la Sighet, județul Maramureș.

Feb 23, 2023 - 10:52
Urmărește-ne peGoogle news
Ucrainenii au deschis o nouă cale ferată la graniță - Dezastru pe partea română: Trenul inaugural a trecut pe sub cabluri ridicate de un muncitor cu prăjina
Foto: Sorin Hotea / Facebook

Trenul ucrainean, după intrarea în România, în cablurile electrice prea joase uitate de feroviari în dreptul unei treceri la nivel cu un drum. Pentru a rezolva situaţia, muncitorii au găsit o soluţie rapidă. Au folosit o prăjină pentru a ține ridicate firele, cât timp trenul a trecut pe sub ele.

Este primul tren ucrainean care circulă, după 16 ani, pe ruta Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației.

”Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) - Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat.

Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului”, a scris pe pagina sa de Facebook fotograful Sorin Hotea.

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma a comentat situația pe pagina sa de Facebook.

”Păcală Grindeanu lovește din nou: ucrainienii au deschis ieri încă o cale ferată la granița cu România, însă trenul lor s-a blocat la noi în cablurile de electricitate.

Anul trecut, vecinii noștri au reconstruit în plin război o linie de cale ferată de 20km în doar 2 luni, dar au mai așteptat încă 4 luni după România să curețe bălăriile de pe partea noastră ca să o poată inaugura.

Între timp, ucrainienii n-au stat cu mâinile în sân și au mai reparat o linie ce intră în România, în județul Maramureș, aproape de Sighetu Marmației.

Ca și în 2022, tot ei au pus la bătaie și trenul. Și, ca în 2022, pe noi tot nepregătiți ne-au prins. La o trecere la nivel, trenul s-a blocat în cablurile de electricitate aeriene aflate prea jos. A reușit să treacă doar după ce un angajat feroviar le-a ridicat cu un băț. O scenă demnă de Caragiale.

Este inadmisibil ca o țară membră UE, aflată într-un context economic și strategic net favorabil, să se împiedică în asemenea hal la fiecare proiect de interconectare cu un stat lovit de război și de o criză economică majoră, dar care, în schimb, gestionează ireproșabil aceste proiecte.

Într-un stat condus de politicieni responsabili, conducerea CFR era trimisă la plimbare încă de la eșecul de anul trecut. Însă, la noi, Sorin Grindeanu l-a răsplătit cu o nouă prelungire de mandat pe directorul CFR Ion Simu, același individ pus sub acuzare de DNA pentru corupție”, este de părere Horațiu Cosma.

Pe 15 noiembrie 2022, Regionala Cluj a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR), după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră – Teresva (UZ), respectiv Câmpulung la Tisa (CFR) – circulase pe 17 octombrie 2007. Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului, scrie clubferoviar.ro.

Vameşii români din Câmpulung la Tisa au vrut inţial să confişte trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniţă. Era singurul tren de călători care ajungea în această gară.

În 2015, gara Câmpulung la Tisa a fost modernizată, în urma unei investiţii de 2,2 milioane de lei, bani de la bugetul statului.

Sursa: ziare.com