ANRE alocă 2 milioane de euro pentru o campanie de informare a clienților casnici de energie electrică și gaze cu privire la drepturile lor

Anunțul a stârnit o serie de controverse, în condițiile în care ANRE a fost de mai multe ori acuzată de lipsă de reacție și implicare exact în momentele în care consumatorii aveau nevoie de protecție în fața furnizorilor.

Ian 10, 2023 - 10:56
Urmărește-ne peGoogle news
ANRE alocă 2 milioane de euro pentru o campanie de informare a clienților casnici de energie electrică și gaze cu privire la drepturile lor
Imagine cu caracter ilustrativ

Autoritatea națională de reglementare în domeniul energiei (ANRE) a demarat o nouă licitație deschisă pentru realizarea unei campanii de informare a clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale printr-un anunț publicat în data de 7 ianuarie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Motivul lansării noiii campanii de informare este, potrivit ANRE, faptul că a primit anul trecut un număr record de petiții legate atât de scumpirea energiei electrice și a gazelor naturale, cât și de numeroasele schimbări legislative.

  • situația determinată de creşterea prețului pe piețele de energie electrică şi gaze naturale la nivel internaţional, precum şi efectele provocate de aceste creşteri la nivel național, cu impact asupra unui număr semnificativ de clienți finali (cca. 9.000.000 clienți în sectorul energiei electrice. respectiv cca. 5.000.000 clienți în sectorul gazelor naturale);
  • creşterea exponențială a numărului de petiții în anul 2022 comparativ cu anul 2021 (peste 30.000 petiții înregistrate de la începutul anului până în luna noiembrie 2022), a numărului de cereri de informații de interes public adresate în baza Legii nr.544/2001 (peste 1.300 de solicitări adresate atât în scris, cât şi telefonic, de la începutul anului până în luna noiembrie 2022), dar şi creşterea cu 20% a numărului de apeluri înregistrate de serviciile de call-center (peste 2.500 de apeluri înregistrate lunar pe parcursul anului 2022), care reflectă interesul crescut al clienților finali pentru cunoașterea drepturilor esențiale în relația cu furnizorul și distribuitorul de energie electrică și gaze naturale.

Campania se va desfăşura prin următoarele canale:

a) Mass-media audiovizuală:

  • difuzarea spot-urilor video pe posturi TV;
  • difuzarea spot-urilor audio pe staţii radio; - distribuirea materialelor advertoriale pe portalurile de ştiri online;

b) Mediul online:

  • organizarea de conferinţe/simpozioane cu experţi/ influenţatori/ formatori de opinie, din mediul on-line de specialitate;
  • derularea campaniei Google Ads în Rețeaua de Display Google pe site-uri ce difuzează ştiri de specialitate (aferente sectorului energiei) și generale.

c) Social media:

  • distribuirea spot-urilor video scurte în cadrul reţelelor de socializare;
  • promovarea materialelor aferente campaniei pe reţele de socializare (Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIN, Twitter).

Mesajele ce vor fi promovate în cadrul campaniei vor fi grupate în jurul următoarelor teme:

  • Drepturile și obligațiile clienților finali de energie electrică şi gaze naturale;
  • Înțelegerea informațiilor prevăzute în factură
  • Cele mai importante aspecte legate de alegerea unei oferte de furnizare a energiei electrice şi/sau a gazelor
  • Schimbarea furnizorului de energie electrica si/sau gaze naturale
  • Și tu poți deveni Prosumator: condiții și beneficii

Obiective secundare de comunicare ale campaniei vor fi:

  • Transmiterea celor mai relevante informații pentru clienții finali de energie electrică şi gaze naturale din România, identificate în urma analizei solicitarilor de informații și petițiilor primite de ANRE;
  • Creșterea gradului de informare a clientilor finali prin transmiterea informațiilor esentiale şi utile cu privire la principalele aspecte ale serviciilor prestate de operatorii deținători de licenta de furnizare și distribuție a energiei electrice şi gazelor naturale, utilizând urmatoarele medii de promovare: mediul audio-vizual, mediul online şi social media;
  • Creșterea încrederii utilizatorilor de servicii din sectorul energiei din Romania față de ANRE ca autoritate care le promovează şi le apără interesele şi față de mijloacele de informare pe care le creează Autoritatea, astfel încât acestea să devină principala sursa de informare;
  • Creşterea cu minim 30% a numărului total de vizitatori unici pe site-ul www.anre.ro;
  • Creșterea cu minim 50% a numarului total de utilizatori ai aplicației mobile ANRE;
  • creșterea cu minim 50% a numărului de urmăritori constanți pe conturile de social media Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ale ANRE etc.

Noua campanie se va derula de la data semnării contractului până la finele lunii noiembrie 2023, iar valoarea estimată a contractului (fără TVA) este de 10 milioane de lei, potrivit datelor din caietul de sarcini al licitației.