Angajaţii instituţiilor publice, obligaţi să-şi plătească parcarea, în București

Dacă până acum, locurile de parcare erau gratuite pentru angajaţii instituţiilor publice, de anul viitor Primăria Capitalei schimbă foaia. Şi angajaţii instituţiilor publice vor plăti taxă de parcare. 500 de lei pe lună îi va costa închirierea unui loc de parcare.

Urmărește-ne peGoogle news
Angajaţii instituţiilor publice, obligaţi să-şi plătească parcarea, în București
Foto: Ministerul Dezvoltării/ Facebook/ imagine cu caracter ilustrativ

Dacă până acum, instituţiile publice beneficiau de 3.000 de locuri de parcare fără taxă, de anul viitor acestea nu vor mai fi gratuite. Municipalitatea cere taxă de parcare de la întâi ianuarie.

Astfel, angajații Ministerului Mediului, Ministerului Justiţiei, ai SRI sau DIICOT vor plăti 500 de lei pe lună pentru un loc de parcare.

Regula se aplică şi pentru instituţiile subordonate Primăriei Capitalei, precum Poliţia Locală. Doar că, instituţiile subordonate Primăriei vor plăti parcare tot din banii municipalităţii. Mai exact, din sumele pe care Primăria Capitalei le oferă la începutul anului fiecărei structuri în part.

Pentru autospecialele de pompieri, ambulanţe sau maşini de poliţie, se menţine gratuitatea. Ministerul Mediului răsuflă uşurat, pentru că acolo este interzisă parcarea altor maşini decât cele electrice. "Mă aştept ca primăria să ia în considerare acest aspect şi să ofere gratuitate pentru maşinile electrice.", a declarat ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Din 2023 apar modificări pentru toţi şoferii din Bucureşti, pentru că zonele de tarifare se vor schimba. Dacă astăzi Capitala este împărţită în 3 zone, primăria vrea să le comaseze şi să elimine tariful de 10 lei pe oră. Astfel, zona zero şi zona unu devin o singură zonă cu o taxă de 5 lei pe oră. Rămâne şi zona 2, cu un tarif de 2,5 lei pe oră.

Sursa: Observatornews.ro