Furnizorii de energie electrică vor fi obligați să restituie la regularizare diferența dacă suma este mai mare de 100 de lei

Noile modificări legislative discutate de deputați și pentru care există deja consens în coaliție introduc obligația furnizorului de a rambursa sume de bani clientului casnic, la regularizare, dacă aceasta este prea mare.

Urmărește-ne peGoogle news
Furnizorii de energie electrică vor fi obligați să restituie la regularizare diferența dacă suma este mai mare de 100 de lei
Foto: 7Media / Imagine cu caracter ilustrativ

În cazul în care, după citirea contorului și emiterea facturii de regularizare, diferența este de peste 100 de lei în favoarea clientului, furnizorul va fi obligat să restituie suma de bani clientului, și nu să o scadă din viitoarele facturi. Doar dacă suma este mai mică, ea va fi scăzută din facturile următoare

Amendamentul adoptat la OUG 27/2022, cea care introduce noi prețuri plafonate la energie, care a fost dezbătută în Comisii la Deputați:

“În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

Nerespectarea de către furnizori a prezentei obligații constituie contravenție, și se constată și se sancționează în conformitate cu dispozițiile Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare”.

Sursa: România TV