Proiect de lege: Șoferii care se urcă băuți sau drogați la volan și provoacă accidente cu victime ar putea face închisoare direct

PSD vrea să reintroducă un proiect de lege inițiat pe această temă, dar care a fost respins de votul Parlamentului anul trecut.

Noi 21, 2022 - 13:46
Urmărește-ne peGoogle news
Proiect de lege: Șoferii care se urcă băuți sau drogați la volan și provoacă accidente cu victime ar putea face închisoare direct
Imagine cu caracter ilustrativ

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a anunţat că va relua iniţiativa pentru modificarea legii împotriva şoferilor care se urcă la volan fără să aibă dreptul de a conduce şi provoacă accidente rutiere mortale.

„Cu alte cuvinte, toţi cei care cred că pot conduce un autovehicul fără permis, băuţi sau drogaţi trebuie să ştie că vor merge direct la închisoare în situaţia în care vor produce un accident rutier soldat cu victime”, a mai spus social-democratul.


„Legea Anastasia și filosofia care ucide. România ocupa, în anul 2021, pentru al cincilea an consecutiv, primul loc în Europa la numărul de morți în accidente rutiere. 1.779 de decese în total. Una dintre cauze o reprezintă consumul de alcool sau de substanțe interzise, pe lângă neglijență sau calitatea infrastructurii rutiere.

În anul 2019, am demarat o inițiativă de modificare a legislației penale astfel încât niciun șofer băut, drogat sau fără permis care a produs un accident mortal să nu mai poată scăpa de pedeapsa cu închisoarea.

Datele furnizate de Poliția Română și de Ministerul Justiției arată o realitate sumbră: 20.000 de persoane trimise în fața instanțelor de judecată în fiecare an pentru conducere fără permis, sub influența drogurilor sau băuturilor alcoolice.

Tot în fiecare an își pierd viața sau sunt rănite grav, în accidente produse de cei care conduc fără permis, băuți sau drogați, aproximativ 500 de persoane. În Capitală, cel puțin, în luna iulie, au fost descoperiți la volan mai mulți șoferi drogați decât băuți.

Din rațiuni politice absurde și în mod sfidător la adresa interesului general al societății de a proteja în mod real viața și de a pune capăt carnajului de pe șosele României, inclusiv prin pedepse foarte aspre care să aibă un rol preventiv profund inhibitor, inițiativa a fost respinsă de camera decizională pentru că „vine în contradicție cu filosofia actuală a Codului penal”, a spus Robert Cazanciuc.