Polițiștii, obligați să plătească din buzunar reparațiile autospecialelor accidentate sau defecte

Viitoarea achiziție de BMW-uri la MAI le dă deja fiori polițiștilor, care se tem că, în caz de accident sau de vreo defecțiune la mașină, vor fi puși să plătească, așa cum se întâmplă și acum, cu Logan-urile și celelalte autospeciale. Potrivit Național.ro, MAI le-a spus că nu are bani de CASCO, așa că, dacă un polițist intenționează să urmărească vreun infractor, trebuie să-și asume că va achita cheltuielile cu reparațiile mașinii în caz de accident.

Urmărește-ne peGoogle news
Polițiștii, obligați să plătească din buzunar reparațiile autospecialelor accidentate sau defecte
Foto: Poliția Română/ Imagine cu caracter ilustrativ

Pe lângă problema salariilor nemajorate, orele suplimentare neplătite și umilințele din partea șefilor, polițiștii se mai confruntă cu o situație care le afectează, direct, veniturile. Potrivir Național.ro, aceștia sunt puși să plătească din propriile buzunare reparațiile pentru defecțiunile apărute la mașinile de serviciu, iar în caz de accident, pentru că MAI zice că nu are bani de CASCO, tot polițiștii plătesc.

Potrivit sursei citate, ultimele cazuri petrecute la Poliția de Frontieră Timișoara întrec, însă, orice imaginație. Nu mai puțin de 80 de polițiști din cadrul Sectoarelor Poliției de Frontieră Sânnicolau Mare și Cruceni au fost cercetați administrativ în ultimele luni de comisiile constituite la nivelul ITPF Timișoara pentru niște ”pagube” produse  la două autospeciale de poliție în desfășurarea activităților de serviciu în valoare de 11.256,71 lei, semnalează Sindicatul Polițiștilor Europol.

”Aceste <> pe care comisiile de cercetare administrativă  le-au pus în culpa polițiștilor, culmea, nu au fost constatate în timpul folosirii autospecialei, ci la revizia tehnică periodică, acolo unde mecanicii auto specialiști au constatat că cele două autovehicule au unele deficiențe, precum un furtun intercooler rupt și topirea soclului unei siguranțe ca urmare a <>, astfel că polițiștii erau buni de plată pentru cei peste 11.000 lei. Deși nu exista niciun indiciu la bordul autovehiculelor că există o defecțiune, polițiștii ar fi trebuit să prevadă precum Nostradamus că s-a topit o siguranță sau că nu știu ce furtun e rupt”, arată Sindicatul Polițiștilor Europol, potrivit Național.ro.

Polițiștii au fost apărați de Sindicatul Europol la Comisia de Jurisdicție a Imputațiilor de la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, care a anulat deciziile de imputare pentru niște pagube pe care nu le-au produs, ci au fost puse abuziv în sarcina lor de către reprezentanții Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara.

Practic, susțin sindicaliștii, prin acele deliberări greșite ale celor care s-au ocupat de efectuarea cercetărilor administrative, orice polițist care conduce o autospecială de poliție, iar aceasta se defectează fie în mers, fie se constată o defecțiune la revizia periodică, e bun de plată, notează Național.ro.

”Cercetarea administrativă realizată, prin implicarea a 15 ofițeri și agenți de poliție, care s-au ocupat de înscrisuri, de expertize, de audierea a 80 de polițiști, de rapoarte, carburanți, pentru că au fost chemați de la sectoare cu mașinile de serviciu, depășește cel puțin de 3 ori valoarea pretinsei pagube. Nu mai spun despre disconfortul și umilința la care au fost supuși colegii. Și acum așteptăm să vedem cine răspunde pentru aceste cercetări abuzive”, a declarat, pentru Național.ro, Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

Preocuparea principală a șefilor poliției de frontieră este să-i ancheteze pe angajații care lovesc scuturile mașinilor, în condițiile în care aceștia sunt nevoiți să patruleze în zona de graniță, pe toate coclaurile, pe fâșia verde, cu drumuri neamenajate. La Timișoara au fost anchetați polițiștii de frontieră pentru că au lovit scutul mașinii pe interior și li s-a reproșat că nu au mers pe asfalt sau prin locuri în care să nu pună în pericol mașina.

”Vorbim despre fâșia verde, unde nu sunt drumuri publice. Și ce să facă polițistul? Să-și toarne asfalt înainte de a merge pe undeva? Acolo sunt și pajiști, pășuni. Practic ei merg pe coclauri, iar probabilitatea de a afecta integritatea mașinii, fără voia lor, este mare. Din păcate, marea problemă la nivelul MAI este că autospecialele Poliției nu au Casco. Cei de la MAI au spus că polițiștii trebuie să aibă deprinderile necesare pentru a nu pune în pericol integritatea fizică a autoturismului”, a mai precizat președintele Sindicatului Polițiștilor Europol, Cosmin Andreica, pentru Național.ro.

Conform surselor citate, anul acesta, doi polițiști au fost obligați să plătească pagube de aproape 40.000 de lei, în urma unui accident, iar un alt polițist solicitat la o intervenție la 112, trebuie să achite din salariu pagube de 27.000 de lei, în urma unei tamponări în intersecție.

Sursa: Național.ro