România va repara cinci poduri situate în apropierea unor baze militare, cu fonduri de la UE

România va repara cinci poduri aflate în apropierea unor baze militare. Fondurile – aproximativ 20 de milioane de euro – vor veni de la Uniunea Europeană. CNAIR a primit deja o parte din bani, dintr-un buget numit Buget pentru Mobilitate Militară. Proiectul european vizează refacerea căilor de transport pe care ar putea fi mutate rapid coloane de tancuri și blindate.

Noi 17, 2022 - 20:38
Urmărește-ne peGoogle news
România va repara cinci poduri situate în apropierea unor baze militare, cu fonduri de la UE
Foto: Pixabay/ Imagine cu caracter ilustrativ

„Aceste cinci poduri se află pe trasee care asigură legătura cu Unități Militare. Știu că a venit acest pachet, să-i spunem așa, de finanțare și într-un context internațional legat sau provocat de războiul din Ucraina, dar nu au legătură aceste fonduri cu situația din Ucraina. Sunt niște fonduri pe care noi le obținem și ne bucură că le obținem pentru că practic vom folosi banii pe care ar fi trebuit să-i folosim la repararea acestor poduri pentru repararea altor obiective de infrastructură”, a explicat, la EuropaFM, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Printre podurile care vor fi reparate se află cel din Ovidiu, județul Constanța, unde se află baza militară de la Mihail Kogălniceanu.

Urmează podurile de pe DN1 – la Azuga, DN 6 – la Arginești, și DN15 la Strajă și Viișoara. Rutele pe care ele sunt amplasate fac legătura cu locuri unde armata are unități importante ori sunt aproape de graniță.

„Pe lângă criteriul inițial sau criteriul sine qua non – fără de care nu se poate – și anume să se afle pe trasee din proximitatea acestor trasee militare, trebuie să îndeplinească și capacitatea portantă pentru convoaie militare. Dar nu sunt diferite podurile destinate transportului de tehnică militară, ca structură, de podurile destinate transportului civil pentru că, efectiv, convoaiele militare au greutăți, uneori, mai mici decât transporturile agabaritice. Adică, oricum, caracteristicile podului sunt în special preponderent de uz civil, dar pe care vor putea circula și convoaie militare”, a mai explicat Alin Șerbănescu, pentru sursa citată.