Femeie din Prahova, obligată să plătească o factură de 8300 de lei la Electrica, deși ANRE și ANPC i-au dat dreptate

O femeie din Prahova, clientă Electrica, s-a trezit cu o factură de 8.300 de lei pe care trebuie să o achite deşi, în urma unor sesizări pe care le-a făcut, ANRE și ANPC i-au dat dreptate.

Sep 23, 2022 - 17:58
Urmărește-ne peGoogle news
Femeie din Prahova, obligată să plătească o factură de 8300 de lei la Electrica, deși ANRE și ANPC i-au dat dreptate
Foto: Unsplash/ imagine cu caracter ilustrativ

În acest caz, ar fi vorba despre o regularizare pentru perioada 2020-2022, iar păgubita susţine că angajaţii companiei electrice puteau citi contorul ei, deoarece acesta se află în afara proprietății, potrivit observatorulph.ro.

Femeia susţine că, deşi şi-a achitat la timp toate facturile, acum trebuie să plătească o regularizare de 8.300 de lei.

"Pe scurt, am avut un contor (îl numim contor nr. 1) care a avut o ultimă citire de regularizare în data de 02.03.2020 cu un consum înregistrat pe aparat de 4478 KW. Din data de 02.03.2020 până în luna decembrie 2021 (1 an şi 10 luni) am primit doar facturi estimative, în loc să primesc conform legii şi facturi de regularizare o dată la 6 luni. 

Facturile primite de mine în această perioadă de 1 an şi 10 luni au fost achitate. Precizez că contorul a fost la limita de proprietate (în afara curţii la care locuiesc), deci ei aveau acces mereu să vină să citească contorul.

În 22 decembrie 2021, Electrica a schimbat contorul meu vechi (nr. 1) cu un contor de tip wirelles (îl numim contorul nr. 2) ce poate fi citit de la distanţă. Din 22.12.2021 (la montarea contorului nr. 2) şi până în data de 13.05.2022 când a fost demontat la cererea mea pentru verificare, deoarece am observat un consum foarte mare de aproape 3.000 Kw în doar 5 luni, acest contor nu a fost citit niciodată şi nu s-au emis niciun fel de factură nici măcar estimativă sau de regularizare cum ar fi trebuit conform contractului. 

De precizat că în 10.05.2022 am mers personal la sediul Electrica (…) pentru a reclama consumul mare al contorului şi pentru lipsa facturilor în tot acest timp. Angajata de la Electrica mi-a spus că contorul instalat în data de 22.12.2021 nici măcar nu era introdus în sistem şi de aceea nu am primit niciun fel de factură. 

De precizat faptul că după ce au trimis la verificat contorul nr. 2 la metrologie s-a depistat faptul că contorul era funcţional şi consumul era mare din cauza noastră, că un aparat în casă s-a defectat şi avea un consum foarte mare. 

Să mai adaug faptul că la demontarea contorului nr. 2 din data de 13.05.2022, a fost montat contorul cu nr. 3 în aceeaşi zi. Nici până pe 16.09.2022 (mai bine de 4 luni) nu am primit nicio factură pentru acest contor", susţine Silvia Monica Vaida.

Femeia a făcut plângere la ANPC Cluj, care i-a confirmat în scris că Electrica şi-a încălcat contractul, dar că trebuie să achite cele cinci facturi emise în 19.07.2022 în valoare totală de 8.266,03 lei (facturi emise pentru contorul nr. 1 pentru perioada 02.03.2020 – 22.12.2021 şi pentru contorul nr. 2 pentru perioada 22.12.2021 – 13.05-2022). 

Nemulţumită, femeia a depus o nouă plângere la ANRE Cluj şi a fost invitată la o discuţie cu un angajat Electrica şi cu un angajat al Distribuţie Energie Electrica Romania SA. 

Concluzia a fost că Distribuţie Energie Electrica preferă să fie amendată de ANRE decât să anuleze factura.

"După această şedinţă, am primit oficial o foaie de la Distribuţie Energie Electrica în care este specificat faptul că într-adevar nu au venit în perioada 02.03.2020 – 22.12.2021 deloc la citirea de regularizare pentru contorul nr. 1, iar în acelaşi tabel au minţit că la contorul nr. 2 montat în 22.12.2021 şi demontat în 13.05.2022 au citit contorul în data de 15.02.2022, 15.03.2022, 15.04.2022 şi în 13.05.2022, fapt ce este total neadevărat, pentru că nu am primit niciun fel de factură în toată perioada existenţei acestui contor şi încă o dovadă că au minţit că au citit în acele luni, este faptul că toate facturile, patru la număr pentru acest contor, au fost emise toate odată în data de 19.07.2022 (după 7 luni ). 

Cei de la ANRE Cluj mi-au trimis ca răspuns închiderea acestui caz, cum că am agreat o convenţie pentru eşalonarea datoriei restante, ceea ce este fals. 

În final vreau să vă spun faptul că dacă cei de la Electrica Furnizare şi Distribuţie Energie România îşi făceau datoria şi veneau conform contractului să citească contoarele, eu nu ajungeam în situaţia de faţă să am un consum uriaş lunar pentru că vedeam prin factura de regularizare care este consumul real al casei şi nu se mai ajungea la un consum de peste 17.000 de Kw consumaţi în toată această perioadă de când nu au mai citit ei şi emis o factură de regularizare, respectiv 02.03.2022. 

Încă o dovadă clară că nu se ajungea să am 17.000 de KW consumaţi în 2 ani şi 4 luni este faptul că acum am doar o medie de 160 KW consumaţi lunar, faţă de 670 KW consumaţi lunar în perioada de 2 ani şi 4 luni, perioadă în care nu au trimis factura de regularizare", a mai spus clienta Electrica.